Åben for nye udfordringer

Claus Hoffmann

Home / Blog / Uddrag: Bruger du Big Data til at yde service og mersalg i din webshop?

Uddrag: Bruger du Big Data til at yde service og mersalg i din webshop?

Læs hele mit blogindlæg her på Hoffmann & Krogsgaard Consulting hvor det oprindelig er bragt.

Uddrag:

Det store julegave ræs har ramt mig, nu hvor juleaften nærmer sig med hastige skridt. Jeg kan normalt godt lide indkøbsturene rundt omkring i byen, men i december må jeg indrømme, at jeg næste ikke kan overskue det. Jeg har derfor valgt at kaste årets juleindkøbsbudget efter onlinebutikker.

Jeg kastede mig derfor over projekt ”juleindkøb” bevæbnet med en god kop kaffe, pc’en og Visa/Dankortet. Jeg oplevede at de fleste webshops jeg besøgte, havde online hjælp i fom af en ”chat funktion” samt en veludbygget FAQ , der hjalp mig igennem de fleste udfordringer jeg mødte,  for at jeg kunne gennemføre mine indkøb let og gnidningsfrit. Er det service? Spørgsmålet er om vi kan forvente mere service online?  Service har alle dage været en vigtig del af en god shopping oplevelse for mig, og i takt med at en stigende del af mine indkøb foregår online, er mine krav og forventninger til service i en webshop fulgt med.

>> <<